Tuesday 3 May 2011

4 Mei, Inilah Harinya

Ya..
Alhamdulillah..
Inilah harinya yang ditunggu2 kesudahan kepada pembelajaranku..

Hari ini merupakan hari aku menyampaikan, membentangkan (presentation) hasil projek master ku..
Setelah sekian lama, hampir 4 bulan berkelana, berulang alik seperti org yg bekerja dari rumah ke lab (tempat utk buat projek).
Semuanya dibuat di sini..Di rumah hanya relax...
sampaikan ada satu hari tu abg tanya (tak buat projek ke??nanti kelam kabut)
Aku hanya menjawab (dah buat kat lab)

Rumah lain, lab lain dan terbukti aku dapat selesaikannya tanpa membawa pulang kerja2 aku..
Tapi sehari sebelum hari ini aku terpaksa memerin (print) slide presentation kat umah utk berlatih utk hari ini...

Seronok sangat..macam nak makan banyak2 je..tak leh gak sbb nanti ketat sangat perut ni..
walaupun pagi tadi memang sibuk..nak bersiap tanpa ada suami (abg) di sisi..
abg kena g kuantan kul 6 pagi lagi..
appointment presentation kul9..target nak sampai UTeM kul 8..
Alamak, ehsan tak bangun lagi..
Aku bersiap2, panaskan kete, masukkan barang2 dlm kete, angkat (dukung) ehsan masuk dlm kete (berat), kunci umah, hantar ehsan ke umah pengasuh dan terus menuju ke UTeM..

Sampai UTeM dlm kul 8.05 minit..takdelah jauh sangat dari target..terus pegi lab dan print satu lagi copy slide tuk penilai..buat 2 slide dlm 1 page..mlm tadi print 6 slide dlm 1 page..maklumla ink umah (kedekut ckit)..kat lab leh print banyak mana pun asalkan guna kertas sendiri..
dlm 8.40 aku berjalan ke bilik penilai (Berdebar2 tau)..cari punya cari tak jumpa..naik tgkt 2 takde, naik tgkt satu cabang 1 takde, cabang 2 takde..dah malas terus tanya office..rupanya kat cabang 3..pegila..

Dah kul 9 penilai msh tak kelihatan..dlm hati (jgnla tangguh)..so, bagila mesej pd supervisor yg menyatakan penilai tiada..sv suruh tepon tanya ada kat mana..mana ada no tepon dia..aku pun pegi office minta no penilai..dapat..dengan beraninya aku menelipon penilai..kata putusnya aku kena present kul 945..penilai on da way maaa...dlm masa yg sama my sv bg businesscard penilai..dah selesai dah pun..so, bgtau jela kat sv yg kena present 945..

945...
penilai sampai..aku present..selesai je jawabla soalan2 yang diajukan dan akhirnya penilai memberi komen yg +ve..seronok sangat..siap penilai suruh tanya
en.rady (penolong pendaftar FTMK) bila tarikh akhir utk daftar konvo..
nasihat penilai: jgn terlepas tarikh tu..

suka dan suka dan suuuuka sangat...
aku pulang ke lab dan mengemaskan barang2, dokumen2 yg telah digunakan, buku rujukan, air, makanan, sampah dll dgn hati yg ringan sekali (senang la tu) sambil bermesej dengan abg dan kawan yg belum present. dan dah present tapi kena present lagi sekali..
Last sekali aku masukkan entry ini...

Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi di atas kekuatan yg telah diberikan kepada ku..
Terima kasih kepada suamiku kerana memahamiku dr awal hingga pengakhirannya..
Tidak lupa kepada supervisorku PM. Dr. Burairah Husin dan kawan yang telah terlibat secara langsung atau tidak langsung memberi semangat dan tunjuk ajar utk sampai ke tahap ini..

Sekian utk kali ini..akhir kata..

Aku seronok hari ini..aku gembira hari ini..

2 comments:

hnyhar said...

TAHNIAH TEH HUDA!!!

rezeki baby kat dalam tu, ummi dipermudahkan segala2nya..mesti bahagia rasa dlm hati kan...heeee

HudaHanif said...

aah memang rasa bahagia sangat2..terima kasih..