Tuesday 11 August 2009

Berpantang di Perak

17hb 7 kami pulang ke perak untuk berpantang..kami bertolak pulang jam 3ptg..terpaksa balik petang sbb pagi tu abah uruskan MyKid Ehsan dan nak tunggu nurse datang cek..tapi tunggu sampai 2.30ptg tak datang2, so kami terus je pulang..

Tak nak sampai kampung malam2, kami singgah umah maklong..umah kakak saya di sungai buloh..petang tu Ehsan 1st time mandi dan maklong yang mandikan..ummi dan nenek tak berani laa..

Saya hanya berpantang di perak selama 2 minggu je..sepanjang di Perak nurse datang melawat ehsan 2kali..kali pertama pada 19hb 7 dan Ehsan masih ade sedikit kuning dan berat dah naik kepada 3.3kg..Kali kedua lak pada hari ke 22, kuning Ehsan habis dan berat naik kepada 3.5kg..Alhamdulillah..

Inilah antara aksi2 Ehsan di kampung..Ehsan kalau dibedung tak boleh guna kain lampin sbb Ehsan panjang orangnya..terpaksa guna kain pelekat paksu dia masa kecik2 dulu dan kain batik ummi..Lagi satu tangan dia mesti nak keluar..kalau dah bedung pun dia akan mengamuk nak keluarkan tangan..terpaksala keluarkan..

Ehsan tido dlm buaian
Ehsan tido berkain batik

Kami pulang ke Melaka pada 3hb 8 hari Isnin..bermacam2 dugaan dan cabaran yg menanti abah dan ummi tanpa org tua di sisi..Tunggu....

No comments: