Sunday 15 February 2009

Boikot

Hari ni tertarik lak nak berkongsi isu mengenai BOIKOT barangan omputih dan sekutunya. Pemboikotan kepada barangan kafir ini sebenarnya sudah lama diperkatakan dan ianya masih lagi kurang dilaksanakan di Malaysia. Paling jelas kita boleh lihat restoran2 makanan segera KFC dan McD. (Banyak lagi sbnrnya)

Walaupun pelbagai rentetan berdarah dan airmata dipaparkan di media2 massa, namun kesedaran mengenainya tidak dihiraukan. Adakah ini salah pemilik restoran tersebut atau diri sendiri yg "buat tak tau". Bagi mereka "bukan negara aku yg kena serang, yg penting perut kenyang". Mudah menutur kata2 sambil mengeluarkan air liur tersembur2. Rasa nak jawab balik je "wah2, sedapnya cakap. Kalau Malasia kena serang camne?"



Ntahla. Bila kesedaran akan timbul.. Nak cakap lebih2 pun siapalah kita..kita hanya boleh melarang dari tulisan2 seperti ini dan dalam hati jer. Benarlah "Kekuatan tidak akan hadir begitu sahaja tanpa sokongan dan dorongan dari majoriti". Allah telah menunjukkan bukti dan kesedaran itu hanya dari solat berjemaah. Kalau kita lihat begitu sahaja pasti kita tidak akan dapat jawapannya. Sekiranya kita kaji, kita korek dalam2, kita renung2 dan fikir2kan, kita menimba lebih banyak ilmu pasti segalanya akan terlerai dan dapat ditafsirkan.InsyaAllah.

1 comment:

faizol said...

wah..wah..wah..aktif gak blogger kite ni ye..da ade baby nnt camne laa gayanya..masih aktif ke tak..hehe